Wat moet ik doen als ik mijn school niet kan vinden op jullie site?
Het kan zijn dat jouw school nog niet op onze website staat omdat we nog niet precies weten welke lespakketten jij op jouw school nodig hebt. Neem gerust even contact met ons op, dan kunnen we je een seintje geven als ook jouw boekenpakket op onze site staat.
Ik zie dat een ander ROC bijna hetzelfde boekenpakket heeft, kan ik dat ook bestellen?
Omdat je lespakketten worden gekoppeld aan een online-omgeving, en die omgeving weer gekoppeld is aan je ROC docenten, kun je alleen het pakket bestellen als je op het betreffende ROC staat ingeschreven.
Pakketten zijn altijd maatwerk en speciaal op jouw specifieke opleiding afgestemd. Daarom zijn ze niet goed te vergelijken en niet voor elkaar inwisselbaar.
Als ik dit boekenpakket bestel, heb ik dan al mijn boeken?
NIVOO is een aanbieder voor HTV-gerelateerd lesmateriaal. Wij leveren geen algemene MBO-boeken. Het kan dus zijn dat je boeken voor bijvoorbeeld Nederlands, Engels en Loopbaan en burgerschap op een andere plek moet bestellen. Wil je daar meer informatie over? Bel dan even naar je ROC.
Kan ik jullie lespakketten ook op een andere manier bestellen?
Onze lespakketten worden door onszelf ontwikkeld en geproduceerd. Alles regelen we zelf. Als we onze lespakketten via een boekhandel zouden leveren, worden de lespakketten niet alleen duurder, ook kunnen we dan niet zorgen dat je de meest actuele uitgaven pas krijgt opgestuurd als je deze nodig hebt.
Daarnaast regelen wij bij de meeste lespakketten een bijbehorende elektronische leeromgeving voor je, gekoppeld aan jouw school en jouw docent. Daarom moeten wij zelf je bestelling afhandelen en kun je onze lespakketten niet bij andere partijen bestellen.
Ik heb al boeken tweedehands gekocht, kan ik ook losse lespakketten bestellen?
Ons lesmateriaal wordt specifiek voor jouw opleiding op het voor jou geschikte startmoment geproduceerd en opgestuurd. Dat doen we omdat de uitgaven veel wet- en regelgeving bevatten en daarom soms meerdere keren per jaar aangepast moeten worden. Daarnaast zijn veel lespakketten gekoppeld aan een persoonlijke ELO-licentie.
Een tweedehands boek is vaak verouderd. Daarnaast is de gekoppelde ELO-licentie (in verband met de wijzigingen) beperkt houdbaar.
Wij adviseren je daarom niet om (onderdelen van) het boekenpakket tweedehands aan te schaffen.
Heb je dat toch gedaan? Dan kijken we graag naar een oplossing die past bij jouw situatie. Neem contact met ons op.
Waarom krijg ik mijn boeken niet direct opgestuurd?
In tegenstelling tot sommige standaardvakken, zoals Nederlands en Engels, is ons lesmateriaal sterk veranderlijk. Het hele jaar door kan de overheid wet- en regelgeving wijzigen, en moeten wij onze boeken daarop aanpassen. Daarnaast worden veel examens jaarlijks aangepast.
Om ervoor te zorgen dat je de meest actuele versies hebt, hebben we van je school doorgekregen wanneer we jouw pakket moeten versturen. Op die manier hebben jij en je medestudenten hetzelfde meest actuele exemplaar.
Kan ik mijn boeken eerder ontvangen?
Soms weten we dat je lespakket niet meer gaat wijzigen. Vanaf dat moment kunnen we je boekenpakket versturen. We zullen dit zo snel mogelijk doen.
Welke betaalmogelijkheden hebben jullie?
De makkelijkste betaalmogelijkheid is via iDEAL. Op die manier gaat het bestelproces namelijk automatisch en kunnen we de productie en verzending zo snel mogelijk inplannen.
Lukt dat niet? Dan kun je van ons ook eerst een factuur ontvangen. Deze factuur kan dan handmatig worden overgemaakt. Je ontvangt de boeken pas na betaling van de factuur.
Ik kan mijn boekenpakket niet betalen, kunnen jullie mij helpen?
NIVOO staat bekend om zijn persoonlijke benadering. We denken daarom graag met je mee. Wist je dat veel ROC's een studiekostenregeling hanteren? Vraag dat even na bij je school.
Kom je er met je ROC niet uit? Neem dan contact met ons op. Samen komen we vast tot een oplossing.
Ik heb maar een deel van mijn boekenpakket ontvangen. Waar is de rest?
Om ervoor te zorgen dat je de meest actuele versies hebt, hebben we van je school doorgekregen wanneer je welk deel van het pakket nodig hebt. Op die manier hebben jij en je medestudenten hetzelfde, meest actuele exemplaar. Als je docent aangeeft dat je een bepaald boek van ons ontvangen zou moeten hebben, neem dan gerust contact met ons op.
Nadat ik mijn boekenpakket bij jullie heb besteld, ben ik gestopt met mijn opleiding. Wat kan ik doen?
Neem zo snel mogelijk contact met ons op. Het kan zijn dat je nog niet alle bestelde boeken hebt ontvangen en nog niet alle bijbehorende ELO-licenties zijn geactiveerd.
Voor het deel dat niet is verzonden/aangemaakt, kunnen we je geld teruggeven.
Nadat we boeken hebben verstuurd en/of licenties hebben aangemaakt, is dat (buiten het wettelijke herroepingsrecht uiteraard) vaak niet meer mogelijk.
Ik heb een jaar geleden jullie boeken gekocht, nemen jullie deze retour om als tweedehands boeken verkocht te worden?
Ons lesmateriaal wordt specifiek voor jouw opleiding op het voor jou geschikte startmoment geproduceerd en opgestuurd. Dat doen we omdat de uitgaven veel wet- en regelgeving bevatten en daarom soms meerdere keren per jaar aangepast moeten worden.
Daarnaast zijn veel lespakketten gekoppeld aan een persoonlijke ELO-licentie.
De kans is daarom groot dat jouw boeken niet kunnen worden hergebruikt en worden daarom niet door ons retour genomen.
Naar welk adres kan ik mijn bestelling terugsturen?
Nadat je je retour met ons hebt afgesproken, kun je de bestelling retourneren naar:
NIVOO Logistiek
t.a.v. retouren
Molenweg 6
3738 DE MAARTENSDIJK
De retourzending komt in beginsel voor jouw rekening, tenzij wij een fout hebben gemaakt. Dan betalen wij de door jou gemaakte verzendkosten aan je terug.
Wil je in/op het pakket duidelijk aangeven wie je zelf bent?
Omdat het hebben van een antwoordnummer een vast bedrag per jaar kost en een retour bijna nooit voor komt, gebruiken we geen antwoordnummer en moet voor het verzenden van je bij het postpunt worden betaald.
Ik heb een vraag. Kan ik jullie bellen?
Uiteraard, wij helpen je graag. Bel ons op 0346-217428.
In de zomer is het soms erg druk. Lukt het je niet om contact met ons op te nemen? Stuur ons dan ook gerust een berichtje via het contactformulier. We reageren altijd zo snel mogelijk.
NIVOO, daar heb ik nog nooit van gehoord. Wie zijn jullie?
Als toekomstig handhaver ga je vast nog veel van ons horen. NIVOO is namelijk dé opleider voor handhavers. Al ruim 30 jaar zijn we specifiek voor handhavers actief en zijn wij een samenwerkingspartner van alle OV-bedrijven, veel gemeenten en andere (semi)overheidsinstellingen.
Kijk op www.nivoo.nl voor ons als organisatie. Als je wilt weten wie wij persoonlijk zijn: we laten ons graag zien op www.nivoo.nl/medewerkers.